Popis
Webinář nabízí účastníkům elementární poznatky a dovednosti týkající se nastavování podpůrné komunikace mezi rodinou a školou během období tzv. distančního vzdělávání.
V úvodní části si účastníci zmapují své zkušenosti s touto formou vzdělávání, seznámí se podrobněji s historickým vývojem distančního vzdělávání a jeho aktuální podobou a možnostmi využití. Také budou zmíněny základní principy komunikace, jejichž dodržování během této formy vzdělávání je podpůrné a vede k motivovanosti jak žáků, tak rodičů, kteří se v této podobě vzdělávání ocitají často v roli učitele nebo alespoň průvodce vzdělávacím procesem. Zmíněny budou také výhody a nevýhody této formy vzdělávání a nejnovější praktické poznatky z praxe. Během skupinové práce sestaví účastníci s podporou lektora jednoduchý přehled pěti bodů (tzv. všech pět pohromadě), které tvoří pevnou strukturu pro všechny, kteří se ocitnou v procesu distančního vzdělávání (např. Sestavení denního režimu tvoří stabilitu, Smysluplné cíle podporují motivaci, Kvalitní zpětná vazba je základ, Naladění na žáka tvoří podporu pro všechny, Otevřenost je směřování k sebepoznání a tedy ke kvalitnímu sebevzdělávání). V procesu distančního vzdělávání se tak tvoří jedinečná možnost, kdy může žák (dítě) za podpory dospělých zjistit kdo je, co ho zajímá, jaké přirozené postupy pro své učení využívá a kam směřuje.
Účastníci budou motivováni, aby předali získané informace nejen kolegům, ale také rodičům, se kterými je podstatné v otázkách nastavení distančního vzdělávání navázat úzkou spolupráci a získat je pro nastavování hranic a pravidel, která budou žákům (dětem) pomáhat s potřebami nového pojetí vzdělávacího procesu.