Popis
Účastníci se během semináře seznámí se základním přehledem pojmů propojujících předčtenářskou gramotnost prostřednictvím příběhů se sociální tematikou (čtenářství, předčtenářská a čtenářská gramotnost, dovednostní čtení, metakognice, abstraktní myšlení, kniha života, teorie attachmentu, sociální klima skupiny, sociální role ve skupině, vztahy a vzorce chování). Aktivity jsou zaměřeny na tvorbu vztahu k literárnímu textu a knihám obecně, dekódování a porozumění textu v prostředí sociálního příběhu a na provázanost se skutečnými vztahovými situacemi, se kterými se děti potkávají v kolektivu MŠ. „Čtenářství“ je první z gramotností, která umožňuje dítěti přirozeně rozvíjet ostatní gramotnosti a pomáhá mu vytvářet si pozitivní vztah k celoživotnímu vzdělávání a osobnostnímu růstu.
Téma je určeno pro MŠ a 1. stupeň ZŠ (první a druhá třída ZŠ)
.