Popis
Účastníci se během semináře seznámí s přehledem pojmů propojujících předčtenářskou gramotnost prostřednictvím příběhů se sociální tematikou.
Aktivity jsou zaměřeny na tvorbu vztahu k literárnímu textu a knihám obecně, dekódování a porozumění textu v prostředí sociálního příběhu a na provázanost se skutečnými vztahovými situacemi, se kterými se děti potkávají v kolektivu MŠ. „Čtenářství“ je první z gramotností, která umožňuje dítěti přirozeně rozvíjet ostatní gramotnosti a pomáhá mu vytvářet si pozitivní vztah k celoživotnímu vzdělávání a osobnostnímu růstu.
Typem představovaných aktivit jsou během semináře pedagogové motivování ke způsobu aktivit s dětmi, které podporují kreativní práci s knihou a mohou doprovázet větší část předškolních činností. To vede k rozvoji individuálních předčtenářských dovedností a k přirozené spolupráci dětí nad knihou. Během semináře se účastníci seznámí s texty české i světové literatury, které v sobě zahrnují sociální tematiku a jsou vhodné pro celoroční systematickou práci s dětmi.
Účastníci získají reálnou představu o tom, podle jakého klíče volit mezi nově vycházející dětskou literaturou, jakým způsobem práci s texty připravovat a předkládat dětem a především jaké aktivity vybírat, aby děti byly do příběhu vtaženi a motivováni pro budoucí četbu knih.