Popis
Seminář je určen pedagogům, kteří mají ve třídě žáky se specifickými vývojovými poruchami učení.
Během semináře účastníci získají informace o legislativní úpravě vzdělávání žáků se specifickými potřebami v běžné třídě, v průběhu semináře budou podrobně probrány projevy jednotlivých vývojových poruch učení – tedy to, jak učitel může poznat, jaké má jeho žák potíže se čtením nebo psaním.
Dalším krokem je seznámení s potřebami žáka s daným projevem obtíže tak, aby byl schopen pracovat ve výuce s maximálním využitím svých schopností.
Posledním krokem je nabídka možných opatření do výuky tak, aby byla dodržena nezbytná míra podpory a pomoci, přesně zacílená na konkrétní potíže žáka.
V další části pak účastníci pracují s nově nabytými poznatky pro výuku (tzn. aplikace podpůrných opatření v běžné vyučovací hodině, jak zjištěné informace o žákovi zakomponovat do Individuálního vzdělávacího plánu tak, aby z něj mohl být smysluplný a užitečný nástroj vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, a jak naučit zákonné zástupce pracovat doma při domácí přípravě v souladu s koncepcí školy).
Cílem vzdělávacího programu je získat jistotu při poskytování přiměřených podpůrných opatření žákům, kteří mají diagnostikované vývojové poruchy učení ve čtení a psaní podle míry jejich postižení. Umožnit zmírnit znevýhodnění žáka aby mohl podat ve výuce výkon, odpovídající jeho možnostem.