Popis
Kurz pro pedagogické pracovníky, který rozšiřuje klíčové kompetence pedagoga v oblasti řešení nejčastějších výchovných problémů předškolního věku.
Seminář seznamuje pedagogy s různými pohledy na problémové chování dětí v MŠ a rozšiřuje odborné kompetence v oblasti jejich řešení z pohledu pedagoga MŠ. Budou probrány nejčastější poruchy chování předškolního věku (emoční poruchy, rodinně podmíněné poruchy chování, neurotické rysy, lhaní, nekázeň, vulgarismy, podvody, agrese( a hlavní zásady práce s dětmi s ADHD. V první části se posluchači seznámí se základními zásadami práce s dětmi s SPCH a s postupy pro zvládnutí stěžejních výchovných důsledků SPCH.
V druhé části se obeznámí s náměty na reedukační lekce s dětmi s SPCH – sestavování denního režimu, obeznámení dětí se zásadami psychohygieny, dalším námětem reedukačních hodin budou diskusní témata pro děti, např. co je baví dělat ve volném čase, co které volnočasové aktivity rozvíjí, jak vnímají odměny a tresty.
V další části semináře se účastníci kurzu seznámí s některými relaxačními technikami z oblasti pohybových imaginací, které mají pozitivní vliv na emoční labilitu, projevy psychomotorického neklidu, nízkou frustrační toleranci, což jsou hlavní důsledky SPCH. Formou workshopu budou účastníci řešit modelové situace problémového chování.
Cílem kurzu je účastníkům rozšířit pedagogické kompetence v oblasti řešení problémového chování žáků MŠ. Významná část semináře bude věnována nejčastějším poruchám chování. Budou probrány nejčastější poruchy chování předškolního věku. Účastníci získají náměty na reedukaci dětí s SPCH a seznámí se s relaxačními technikami vhodnými pro práci s dětmi s SPCH.